Heyhey!

jag har tagit tag i mitt liv och ska bli sund och nyttig! jag började lite igår efter kladdkakan med att springa birgit-rundan två gånger och sen gjorde jag nog några sit ups också. minns inte riktigt. Idag gjorde jag den största satsningen! Efter jobbet tog jag tåget in till stan och gick, tog alltså inte bussen, till simhallsbadet! Väl på badet simmade jag i en hel timme. Jag är ingen elitsimmare direkt, så på den timmen hann jag bara simma 40 längder och det är lika mycket som 1000m. Alltså skulle det ta en timme för mig att simma till min granne! :o det är ju en hel evighet!



När jag kom ut ur badhuset möttes jag av en fantastik syn. På andra sidan vägen hade ett Pistachia öppnat! Smått överdrivet var det som om jag såg himmelens portar. Jag var ju tvungen att gå och pch väl inne såg jag att de sålde 3 kulor glass för bara 15kr! Gissa vem som var tvungen att köpa glass? ^^ Jag träffade Karro också, hon jobbade bakom juicedisken. Jag får nog ta och åka in igen någon dag i helgen nu när det är mycket billigare :)



Nu ikväll har jag gjort ett experiment med en glace au four. Jag har själv kombinerat ihop smakerna och nu står deni frysen och är klar för servering imorgon. Min speciella glace au four innehåller: en chokladbotten och glassen är en blandning av hemgjort rabarber- och jordgubbsglass. Imorgon ska jag göra marängen, som ska vara på och den gör jag av vitorna som blev över efter att jag gjort glassen.
Hopppas att resultatet blir bra! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0