En dag i Malmö

Eftersom mina fotbollsskor höll hus nere i Malmö, så fick jag åka dit idag för att hämta dem. Träffade Kristina och Hasse inne på Skånetrafiken typ halv 2 och fick skor och nycklar till deras lägenhet. Ska dit och vattna blommor på lördag efter matchen i Teckomatorp. (Not till mig själv: fixa en tidtabell för tåg 3) . Sedan strosade jag runt lite i Malmö och  tittade lite i affärer. Kan erkänna att jag gick vilse och inte visste var jag var. Sen såg jag en Oasis-affär och lyckades att orientera mig lite. Jag visste att den affären låg ihopkopplat med ett köpcenter och inne i det köpcentret finns h&m och h&m är bäst! Tänkte att den affären måste ha en förbindelse ut till den riktiga shoppinggatan och minsann, det hade den! Sedan gick allt galant. Gick till Carlings, för att kolla på deras rea, men hittade inget, gick till Weekday, men alltså, Cheap Monday-byxor passar inte mig. Jag vill ha en kjol! har en svart redan i det märket, men den är lite liten. Den var liten redan när jag köpte den för en massa år sedan och ända sedan dess har jag frenetiskt letat efter en ny, som pssar min bak ordentligt!



Gick vidare och konstaterade att Tasty House i Malmö int säljer glass och lösgodiset kostade hela 7.90 kr/hg! Rena ram rånet! Minns ni tiden då det bara kostade 3.90 och att man kunde få 5 snickers för 10 kr? Nu får man 2(!) för en tia. Okej, det är billigare än Ica, men om man fått 5 st för det priset innan så känns det lite vemodigt. Jag som tyckte att det var katastrof när de ändrade så att man bara fick 4...


 
Jag tog en egobild på väg till tågen, sedan såg jag att bommarna för snabbtåget började gå och ner och tvungen att skynda mig och hann därför inte att t fler bilder..


I malmö gick jag in på Ur&Penn och såg det här übertuffa halsbandet och tänkte att om jag hittade tillbaka till den affären skulle ja köpa det igen. Ni ser hur det gick ;)


Hemresan var hemsk! Jag satt i mitten av tåget, eftersom jag var lite sen. Där var även två killar, som var jättejobbiga! Först höll de på att rapa högt och vara äckliga och sedan när de gick och satte sig på platserna mittemot mig började de slå med de nerfällbara tolarna och dra i rullgardinerna och bara släppa dem så att de flög upp. Dessutom spottade de på golvet, skrek och var otrevliga mot personer, som stod på perrongen.
Jag såg verkligen hur besvärade alla i vagnen var, men vågade inte säga något, för jag var rädd för att bli nedslagen.. Sen för att göra resan ännu värre skulle vi invänta ett mötande tåg på Maria. Det är väl ok, men det mötande tåget havererade i Ödåkra, där det bara var ett spår, så vi fick stå på Maria i typ 15 minuter och vänta på att de hade lagat tåget.  Så hemresan tog lite längre tid än planerat och på lördag ska jag göra den igen. Fast då kommer jag bara att åka från Teckomatorp till Malmö, men det är ändå fråbn Malmö till Kattarp för att komma hem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0