Min blodbok

Igår på jobbet gick jag och Anna och pratade om hur fin blodboken var på kyrkogården och att vi båda funderade på att plocka några bokollon till hösten och plantera hemma. Fast sen är det också så att bara för att man sår ett frö från en blodbok, så finns det en risk att den blir grön istället för röd. Därför måste man så en massa frön, för att vara säker.


Idag, när vi fortsatte att rensa runt muren, fann vi en liten blodbok i en av gångarna. Vi grävde upp den och satte den i en kruka, så att jag kunde ta hem den. Så nu har jag en alldeles egen blodbok! =) Helt perfekt är den. När Maria kommer hem ska jag be henne att hjälpa mig med att plantera den :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0