En dag på kyrkan

Idag var det den varmaste arbetsdagen jag haft på mina 5 dagar som vaktmästare. Ojojoj, så varmt det var! Pappa fick komma med en keps och ett solstick, så att jag inte skulle bränna näsan. Jag jobbade med Sara idag och det var kul. Vi hade gravskötsel på östra delen av kyrkogården. Dessutom har jag nog bränt min rygg idag, men det gör inget, för jag är glad ändå och min blodbok är planterad :)



I helgen hade jag en konstig mardröm om att jag var på kyrkogården och jobbade och så hände det en massa grejer. Några av grejerna var att utanför dörren till sakristian fann jag ett par blodiga skor (minna inte om fötterna var kvar i dem) och när jag skulle gå ut ur kyrkan mötte jag någon som rullade in en bår med ett lik, som antagligen skulle in på begravning men vars huvud var avhugget och låg sidan om. Ingen kista var det där inte, men jag reagerade inte på det så det var nog normalt, eller något sånt. Brukar faktiskt ha mardrömmar om det där stället, men kyrkogårdens baksida brukar vara uppbyggd på ett annat sätt med bl a en bäck som rinner på baksidan med stora stenar som går ner till den. Kristina hade ett förslag om varför jag har dessa mardrömmar. Enligt henne har jag inte rensat en grav ordentligt så att jag har fått en ond ande efter mig, som terroiserar mig i mina drömmar. Om ärligheten ska fram så tror jag inte direkt att läget är så. Det är nog bara sjuk fantasi i mitt huvud.


Tog den här bilden på kyrkan innan jag stack hem. Tyckte att molnen var så
fina i bakgrunden och hur de ligger precis bakom tornet :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0