Har uppfunnit en ny kaka!

Detta är mitt senaste mästerverk! Den har inget namn ännu, men den består av av en mördeg som har jag blandat med en mixad banan och fyllningen är en egenkomponerad chokladkaka. Om jaghade gjort den i mandelmussleformar hade jag  kallat den bananbåt, men nu vet jag inte riktigt.

Förresten, den blev väldigt god! :)



Receptet:

Banandeg

200g margarin
6dl vetemjöl
1 dl socker
1 stor mixad banan

Blanda ihop ingredienserna till en hanterbar deg. Lägg i mer mjöl om det behövs! Platta till den och låt den vila i kylen medan ju gör chokladfyllningen.

Chokladfyllning

100g margarin
1dl socker
2 msk kakao
50g blockchoklad
1 msk mjölk
2 ägg
1 dl socker
1,5 dl vetemjöl
i tsk vaniljsocker

Smält margariner och tillsätt socker, kakao, blockchoklad och mjölk tills det har smält ihop. 
Vispa och och socker pösigt och tillsätt vetemjöl och vaniljsocker. Vispa sedan ner chokladsmeten med äggen till en jämn smet. 


Smörj 10 muffinsformar gjorda av metall och klä dem med banandegen. Häll i chokladsmeten till bredden och forma ett lock av banandegen och lägg på.

Grädda mitt i ugnen i 200grader i ca 15 minuter.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Helena!

Jag ska ta och göra dem(fast utan bananen)! De ser sjukt smarriga ut!

2010-11-17 @ 16:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0