Iittala/Höganäs Keramik

 Var ju som sagt på Höganäs keramik idag och skulle titta på den fina tekannan jag vill ha. Den måste ha varit väldigt populär, för den fanns nog bara kvar i ljusrosa och beige och jag vill ha den i röd. Får dock säga att jag blev lite besviken på den röda färgen, som de matchande kopparna och tallrikarna hade. Jag trodde att de skulle vara ljusare och inte så blodröda. Ska tänka över det lite till. Vill verkligen ha den där kannan! I nuläget kostar den 799kr och det är lite väl mycket och sedan måste jag ju ha koppar till och en tekopp med träunderlägg ligger på 129kr. Efter jul har de säkert gått ner i pris och dessutom behöver jag ingen tekanna för tillfället.. :)




Dessutom fanns det fina små djupa tallrikar jag vill ha, men som sagt, behöver det inte nu och kommer nog inte att sluta tillverkas ännu.


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0