Nu är jag student i lund!

Idav var det ytterligare en tyskdag. Det tar en timme att åka tåg, sen gfår jag vänta i lund i typ en timme innan jag börjar. Det går ju inte att parera tåg och skola, nej vekligen inte. Sen är det samma visa hem. Idag tog jag faktiskt snabbtåget till Hbg och sen bussen till Väla. Idag var det ju nyöppning på ikea, så jag drog dit mamma :) köpte även en mysig tröja på jc. Den är grön och lång :) Wunderbar!

Dagens lektion gick helt på tyska och läraren är tysk, men hon var lätt att förstå. han vi hade igår snackade mycket snabbare och var inte lika tydlig. han var svensk och likande daniel.  Idag hade vi realia och det är typ tysk samhällskunskap, men det blir nog bra. Själv tycker jag nog att grammatik är det roligaste i tyska :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0