Spindel

När jag kom hem från träningen möttes jag av detta. Låter bilden tala för sig själv :) Ronja blev avundsjuk för att jag inte ägnade henne någon uppmärksamhet så hon jagade in den i hörnet. Den är rätt fet :p




Annars så har jag träffat Anna Andersson idag och växlade en massa pengar med henne, åt lunch och gick i valstugor. Sossarna verkade inte vara riktigt överens när jag frågade om de tyckte att de som tjänade mer skulle betala mer i skatt. Den ena tanten sa "ja" medan den andra tanten svarade "det har vi inte riktigt bestämt ännu inom partiet". Bra att de vet sitt parti! Sedan gnällde de på att  pga av alliansens skattesänkningar tjänar Reinfeldt lika mycket som den ena tantens årslön extra. Han kan väl inte hjälpa att han har skaffat sig en bättre utbildning och jobb?

Självklart snackade vi med en moderat också och han hade mycket bättre svar, för sossarna var mycket mer kortfattade och de erbjöd mig inte ens ett nyckelband! Bara för att Anna sa att jag inte tänkte rösta på dem. De försökte inte ens värva mig heller. Knasigt. Vet inte hur länge vi snackade med moderaten, men det var trevligt. Vi bor i samma trakter så alla hans exempel var väldigt lokala för mig och så fick jag lite skvaller om en familj i Hasslarp ;)


Åkte och hälsade på farmor och förtidsröstade, så nu har jag gjort min medborgerliga plikt och därför ska jag belöna mig själv med popcorn och SKånefrukar. Har inte sett det programmet än, men reklamen är textad och jag känner att det är lite kränkande. Får se om programmet också är det, för annars skulle man kanske röstat på Skånepartiet ^^ (jag skojade med det.)

=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0