Italiensk afton

Maria bjöd in mig, Kristina, Hasse och Otto igår till Alnarp på italiensk afton.

Som förrätt fick vi goda smördegspinnar med getost, valnötter och honung. jag var först lite skeptisk till getost, eftersom jag inte är så glad för det, men det var gott!

Huvudrätten var såklart pizza på hemgjord surdeg. först fick vi en traditionell med parmaskinka, svamp och mozzarella och den andra pizzan hade hon freestylat lite på med grönpepparsalami, paprika, zucchini, soltorkade tomater och mozzarella. Till detta serverades äkta italienskt vin.

Till final hemgjord, freestylad pannacotta med en touch av honung. De var garnerade med passionsfrukt och jordgubbar och konstnärliga chokladstänger.

Detta var jättegott och kul, så jag tycker att hon borde bjuda in oss fler gånger! Som avslutning spelade vi yatzy. Jag kom tvåa, men nu har jag kommit på en taktik som kommer att medföra att jag kommer att bli nästa världsmästare i yatzy ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0