För ett år sedan: Mars 2010

jag hade tänkt påbörja ett nytt tema här i bloggen, För ett år sedan heter det. Därför kommer jag i början av varje månad uppdatera om vad jag höll hus för ett år sedan den månaden. Vet inte om någon annan bryr sig, men för mig är det i alla fall intressant.




I mars 2010 gjorde jag mitt första besök i Cambridge och hälsade på Anna och Jessica. Resan dit var hemsk och jag kommer aldrig att glömma den. Den resan gjorde att jag började hata den brittiska tågtrafiken. SKulle ta tåget från King's Cross till Cambridge, men det var nog reparationer eller något sånt på banan så tåget stannade i Stevenage och sedan skulle en buss ta oss till Lechtworth och tåg vidare därifrån. Nu var ju grejen den att de skyltade skitdåligt till ersättningsbussarna i Stevenage, så jag hittade dem inte. När jag frågade någon om var bussarna gick så pekade han såklart till de vanliga bussarna, så där satt jag i två timmar. I mn frustration blev det en tur in på Primark och köpa klämmor och totteband. I alla fall, tids nog kom jag fram till Cambridge och Anna och Jessica. Utsvulten som jag var käkade vi på en pub och jag fick mina älskade ostbågar. Tror att det var Annas syster som tagit dit dem. Det var mycket trevligt i Cambridge och jag tog inte tåget till King's Cross sen, utan till Liverpool Street. Dock tog det längre tid, men jag slapp Stevenage! :)

Som det kan gå!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0