Mitt lilla finger

Nu ska jag berätta om mitt stackars lilla finger. Igår skulle jag torka av spisen, gjorde det rätt så frenetiskt eftersom det var rätt mycket fett och sånt. Jag kör långfingret rakt in i det lilla skyddet över hålet som röken från ugnen kommer ut genom. Gör jätteont. Tänker att man nagel är bruten och tittar lite närmare och som det började blöda! Det blödde runt hela nagelbandet och jag tänkte ännu mer att halva nageln måste ha lossnat. Går till vasken och sköljer bort blodet, som bara fortsätter att sippra ut. Mellan sköljningarna kan jag kolla lite innan det blir blodtäckt igen. Då upptäcker jag att huden spruckit på fingerspetsen precis vid nageln, så min nagel klarade sig. Sen gjorde det ont och dunkade och jag fortsatte att städa.
Sedan var det dags att handla och vilket finger slår jag inte i då? Jo, när jag packar ner mina varor drämmer jag fingret i gallret vid rullbandets slut. Det gjorde ganska ont.
Jag har aldrig förr insett värdet av långfingret på det här sättet förrän nu när jag inte kan använda det hur jag vill. Det gör ont att skriva på datorn, det gör ont att sätta händerna i fickorna och det gör till och med ont att baka negerbullar.
Jag är i alla fall glad att min nagel klarade sig oskadd, för det är inte kul när den är paj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0