Sista föreläsningen inför tenta

Idag hade vi den sista föreläsningen inför tentan på fredag. Den här gången handlade det som rörelseapparaten, så nu har jag en massa ben och muskler att plugga in. Tur att jag har min atlas över människokroppen, den har en massa fina bilder på detta.
Annars fortsätter min pluggning i veckan med att läsa igenom hela anatomiboken - har bara 180 sidor kvar.. Jag hann börja lite på det endokrina systemet innan jag var tvungen att sticka till skolan. Ska fortsätta imorgon. Jag känner att jag borde läsa på ordentligt om cirkulationen och respirationen. Dessa är nog de viktigaste delarna och de har inte gått in riktigt. Imorgon ska jag ta tag i hjärtats kranskärl och hjärnans artärer och vener. TUR ATT JAG HAR MIN ATLAS! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0