Tuberkulostest

Fick mejl idag om att jag ska till lungdispensären om två veckor och testa mig för tuberkulos. Bara när jag såg rubriken kom det fram ett iik ur min hals. Detta betyder nog att jag måste få den där hemska sprutan och dessutom är den INTRAMUSKULÄR! Inget subkutant eller intrasubkutant här inte. Ont ska det göra och ge ett fett ärr på min vackra arm! Det hade nog känns lite bättre om detta hade skett innan vi själva hade lärt oss hur man ger dessa sprutor. Bara tanken på att veta hur långt in den där nålen kommer att gå och sen att de ska aspirera och tänk om det kommer blod! Då måste allt göras om..! Får ont i min vänstra arm av bara tanken!
Gissa vad jag som är en riktig kratta när det gäller sprutor kommer att drömma om inatt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0